سکوی نارنجی با موضوع”صنعت گردشگری” برگزار شد

رویداد سکوی نارنجی با موضوع صنعت‌گردشگری در اولین نمایشگاه خدمات به کسب‌و‌کارها در بندرعباس به همت خانه نارنجی و مرکز‌نوآوری پارک علم‌و‌فناوری هرمزگان و با همکاری سنجش‌دانش صنعت جنوب در تاریخ ۱ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور و همراهی برخی از افراد فعال این صنعت همچون آقای احمد نادعلیان موسس موزه و نگارخانه ی دکتر احمد نادعلیان در هرمز، خانم سما آذریان فعال در حوزه ی گردشگری شهری ، مهدی شیرخوانی مدیر میز گردشگری آبی کشور، سیاوش یزدان پناه و مریم باقری هم‌بنیان‌گذاران بوم‌وند، آقای بابک خسروی‌نیا موسس رستوران های زنجیره‌ای آقای ماکارونی و حسین عبدالهی مدیر فروش شرکت دلینو برگزار گردید.

سکوی نارنجی صنعت گردشگری

در ابتدا پارسا شرفی دبیر اجرایی رویداد بیان کرد: در مورد تاریخچه ی تاسیس شرکت خانه نارنجی در سال ۹۸ و همچنین سابقه ی برگزاری سکوی نارنجی صحبت کرد و در ادامه از اهمیت شبکه سازی و برقراری ارتباط در سکوی نارنجی‌ گفتند .

پارسا شرفی مدیرعامل خانه نارنجی در سکوی نارنجی صنعت گردشگری

در شروع احمد نادعلیان بیان کرد: سابقه ی چهل ساله ی خود از سفرهایی به مناطق مختلف استان هرمزگان از جمله لافت، میناب، قشم، بندرعباس، نوار ساحلی و هرمز سخن گفتند. در ادامه از ایده ی استفاده از خاک‌های سرخ جزیره‌ی هرمز و علاقه به حکاکی روی صخره‌های  این جزیره صحبت کردند .

در ادامه پنل گفت و گو با حضور میهمانان علاقمند و فعال در صنعت گردشگری با مجری گری آقای حسین حاجی زاده هم بنیان گذار خانه نارنجی برگزار گردید. حسین‌ حاجی زاده با معرفی میهمانان از هرکدام خواستند جداگانه بیوگرافی خلاصه ای از خود و ارتباطشون با صنعت گردشگری و چالش‌های مواجه‌ با بومی‌ها را بیان کنند.

سیاوش یزدان پناه مدیر استارتاپ بوم‌وند در سکوی نارنجی صنعت گردشگری

سیاوش یزدان‌پناه از علاقه خود به دنیای صنعت گردشگری و همچنین عشق به سفر کردن و هم صحبتی با بلدهای محلی گفت و بیان‌کرد: صنعت گردشگری جنوب هنوز در اوایل مسیر خود قرار دارد و از دیدگاه من آینده‌ی گردشگری به سمت نوآوری پیش می‌رود.

و سپس با نامگذاری بلدهای گردشگری به سفیران گردشگری، ارزش بالای بلدهای محلی در این صنعت را نشان داد و با این صحبت که یکی از اصل‌های ارتباط با بلدهای محلی، مردم شناسی و انسان شناسی می باشد به صحبت های خود پایان داد.

مریم باقری نیز از علاقه خود به مهمان نوازی مردم جنوب‌ اشاره کرد و از چالش های کار گردشگری مثل جذب نیروی مناسب و کمبود آن سخن به میان آورد.

درادامه پنل گفت و گو خانم سما آذریان بیان کرد: ایده‌ی کوچمون از جایی شروع شد که من متوجه شدم بندرعباس جایی برای رسیدن به جزایر اطراف شده و گردشگران از بندرعباس پلی برای رسیدن به مقصد نهایی خود مثل جزایر هرمز، قشم، لارک و … استفاده‌‌ می‌کنند.

سکوی نارنجی صنعت گردشگری

در حین زیباسازی و بازسازی محلات قدیمی مثل خواجه عطا و شمیلی‌ها‌ی بندرعباس متوجه‌ی تاثیر این بازسازی بر روی جامعه‌ی محلی و هم صنعت گردشگری شدم.

مهدی شیروانی بیان‌کرد: باور دارم جایگاه معماری در صنعت گردشگری قابل لمس و با اهمیت و غیر‌قابل تفکیک  می‌باشد. که اگر به جوانان باور داشته باشیم و حمایت ارگان ها از این صنعت صورت گیرد؛ صنعت گردشگری در بندرعباس می‌تواند به قطب بهتری تبدیل شود.

مصطفی ذاکری در سکوی نارنجی صنعت گردشگری

در پایان پنل گفت و گو سکوی نارنجی صنعت گردشگری هر چهار نفر در پاسخ به سوال آقای حاجی زاده که دلیل این که چرا با وجود چالش‌ها و مشکلات زیادی در مسیر کاری برایشان پیش آمده هنوز در صنعت گردشگری مانده اند؛ همگی معتقد بودند که علاقه شان به این صنعت و بازخوردهای خوبی که از سمت مردم دریافت کردند باعث ماندگاریشان در این صنعت شده است.

حسین حاجی‌زاده در سکوی نارنجی صنعت گردشگری

در بخش انتقال تجربه آقای بابک خسروی‌نیا از خاطرات و تجاربشان از تاسیس رستوران خود با نام آقای ماکارونی سخن گفتند. و از مزایای کار رستوران داری و  ارتباط آن با مردم و گردشگران می باشد.

سکوی نارنجی صنعت گردشگری

در پایان بخش انتقال تجربه آقای حسین عبدالهی در مورد تاریخچه و اهداف و چشم اندازهای فروشگاه اینترنتی غذا دلینو صحبت کردند.

بیشتر بخوانید​

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *