سکوی نارنجی با موضوع “نقش بانوان در اکوسیستم کارآفرینی” برگزار شد

به گزارش روابط عمومی خانه نارنجی ششمین دورهمی کارآفرینی سکوی نارنجی در شهرستان بندرعباس با موضوع نقش بانوان در اکوسیستم کارآفرینی با حضور مسئولان، کارآفرینان و علاقه‌مندان به حوزه کارآفرینی ونوآوری در محل پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد.

ایستگاه ششم از سکوی نارنجی

رویداد با صحبت‌های حسین حاجی‌زاده هم‌بنیان گذار خانه نارنجی در خصوص هدف از برگزاری این رویداد، اهمیت دستاوردهای جلسه و لزوم شبکه سازی، اتحاد و همکاری ارکان اکوسیستم کارآفرینی و نقش پررنگ بانوان در این اکوسیستم آغاز شد. سپس با معرفی تک به تک افراد حاضر در جلسه و بیان توانایی‌ها و نیاز مورد نظرشان در بهبود کسب و کارشان (شبکه سازی) ادامه یافت.

در ادامه حسین حاجی زاده با بیان این پرسش که آیا بانوان می‌توانند مدیران موفقی باشند افراد حاضر در جلسه را به دعوت به صحبت درباره موضوع کرد.

خانم علیزاده بیان کرد با توجه به پتانسیل‌های بالای صنایع دستی در استان هرمزگان بانوان در تامین هزینه های زندگی نقش داشته و از لحاظ فرهنگی این موضوع که زنان در کنار مردان بوده اند از دیرباز در استان هرمزگان وجود داشته است. در برابر مشکلات به خودمان بستگی دارد که چگونه با مشکلات برخورد کنیم.

حسام صالحی بیان کرد که ضعف بانوان در خودباوری مانع گسترش کسب و کار آن ها خواهد بود و یکی از مسائل مهم توانمند سازی بانوان در تخصص خود می‌باشد.در اکوسیستم تخصص حرف اول را می‌زد.

فاطمه بازماندگان عنوان کرد این موضوع که ما خودمان را باور داشته باشیم واقعا مهم است و تنها در صورتی دیگران این مسئله را قبول می‌کنند که خودمان به آن ایمان داشته باشیم.

ایستگاه ششم از سکوی نارنجی

در ادامه ارتباط آنلاین با خانم آیت حسینی مدیر و بنیان‌گذار شرکت نشانه  به عنوان مهمان ویژه برقرار شد.

خانم آیت حسینی در ابتدا با ابراز خوشحالی از وجود چنین جمع‌هایی در خارج از تهران با بیان موضوع تاب‌آوری صحبت‌های خود را آغاز کرد.در ادامه در این باره سخن گفت: یکی از مشخصه‌های کسب و کارهایی که در زمان کرونا نجات ‍‍‍‍‍‍‍‍پیدا کردند سازمان‌هایی بودند که از افراد تاب‌آور تشکیل شدند و مهم‌ترین ویژگی این افراد شناخت موقعیت واقعی خود و محیط افراد است.

به طور مثال: بانوان نسبت به آقایان همدلی، انعطاف پذیری و مهرورزی بیشتری دارند، آنها جزئی نگری دارند و سناریوهای بدبینانه را در نظر می گیرند در نتیجه می‌توانند با شناخت این ویژگی‌ها نهایت استفاده را از آن‌ها ببرند.

یکی از نقاط ضعف خانم‌های کارآفرین این است که زود تسلیم می‌شوند این در در صورتیست که چالش‌ها همیشه وجود دارند و اگر شناخت درستی از چالش‌ها داشته باشیم به جای استیصال، راه حل آن را پیدا می‌کنیم.

خانم آیت حسینی در پاسخ پرسش پارسا شرفی که کدام نقش‌ها در تیم‌ها توسط خانم معمولا بهتر از آقایان انجام می شود بیان کرد من با نگاه صفر و صدی مخالفم چون قابلیت‌ها را کاهش می‌دهد اما طبق تحقیقات خانم‌ها در شغل‌هایی که جزئی‌نگری ، چابکی و الهام بخشی دارد موفق‌ترند اما این موضوع دلیل نمی‌شود که یک آقا نتواند این کار را انجام بدهد ولی به طور کل به جنسیت نگاه نکنید جایی که شما متخصص هستید نمی توانند به واسطه جنسیت منکر شما بشوند.

هچنین در جواب خانم علیزاده با طرح این پرسش که برای معرفی کار خودمان باید جنسیت را جدی بگیریم یا نه بیان کرد: تمرکز خود را روی کار بگذارید ولی اگر به واسطه جنسیت فرصت یا محدودیتی دارید آن را جدی بگیرید و از آن شناخت پیدا کنید چون به صورت عمومی و کلی برخی از رفتارها به جنسیت بر می‌گردد و اگر از آنها مطلع باشید می‌توانید بیشترین بهره وری را داشته باشید.

در ادامه خانم عیدی مدیر‌عامل شرکت فناوران زیست سبز دریا از تجربیات خود به عنوان مادر و کارمند دولت سخن گفت و اضافه کرد برای رسیدن به هدف چالش های زیادی وجود دارد و چیزی به نام پایان در اکوسیستم کارآفرینی وجود ندارد و اگر در این مسیر قدم گذاشتید باید جسارت به خرج دهید و با قدرت ادامه بدهید.

در پایان جلسه، حسین حاجی زاده با بیان این موضوع که علاوه بر کمبودهایی که در این مسیر وجود دارد، بانوان نیز خود را دست کم میگیرند ابراز امیدواری کرد که با چنین جمع هایی بستر مناسبی برای آگاهی و کمک به بانوان در اکوسیستم های استارتاپی در استان هرمزگان ایجاد شود.

 

بیشتر بخوانید​

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *